2012. április 22., vasárnap

Kókusztejes Bounty szappan

A maja indiánok már időszámításunk előtti 600-as években is ismerték a csokoládét. Nagy erőt tulajdonítottak neki, vallási szertartásokon és betegségeknél alkalmazták gyógyszerként. A csoki igazán elérhetővé csak az 1700-as években vált az emberek számára.

A kakaóban és a csokoládéban található flavonolok kifejezetten jót tesznek a bőrnek: hidratálják, erősitik a struktúráját, és javítják létfontosságú funkcióit is, például a vérkeringést 

A kókusztej hidratáló hatása ruganyossá teszi a bőrt, ráadásul a zsíros arcbőrön is segítséget nyújt. A néphit szerint a karibi nők nem csupán az ételekben hasznosítják a kókuszt, hanem bőrápolóként is. 

Ez a szappan minden bőrtípus számára készült. Összetvők olíva-, kókusz-, napraforgó- és extra ápolásnak pedig kakaóvaj is került bele. A lúgot kókusztejben oldottam fel, amit bárki házilag is elkészíthet, ha esetleg drágálná a boltit. Én egy csomag kókuszreszeléket (vigyázat, nem a kéndioxiddal fehérített, a legalkalmasabb a bio kókuszreszelék) kétszer annyi lobogó vízzel felöntöttem, és egy éjszakát állni hagytam. Másnap botmixerrel összeturmixoltam és pár gézlapon átszűrtem, amit még jól kinyomkodtam, hogy a zsírosabb része is kijöjjön.
A hűtőben való tárolás után a tetején egy vékony réteg képződik, ami a kioldódott kókusz-zsír. Ezt le lehet szedni, és későbbiekben sütéshez, főzéshez vagy akár kencéinkhez is fel lehet használni.

A massza egy részét kakaóporral színeztem, illatnak pedig pedig kevés kókusz illatot kapott. Igazán kellemes szappan születet, szolíd illattal. A csoki és a  kókusz illata köztudottan nyugtató hatású, ezért gyakran találkozunk testápló és tusfürdő formájában vele a boltokban, akár külön - külön is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése