2011. november 12., szombat

Kakaóvajas kézápoló




Azt szokták mondani, a szem a lélek tükre, a kéz viszont az emberi kor talán legőszintébb mutatója. Merevre botoxoztathatják, feszesre operáltathatják az arcukat, akik rettegnek az öregedéstől, de a kézbőr ráncosodása és foltosodása mégis elárulja tulajdonosát. Ezek alapján kb. egy fél évvel ezelőtt akár a hetvenes éveimről árulkodhattak a kezeim, holott még a negyvenet sem értem még el. A mosogatások sorozata egy olymód kiszárították a kezem, hogy azt még egy vénasszony sem irigyelhette volna meg. Mindez addig tudott fajulni, míg szinte véresre nem repedezett, arról pedig ne is beszéljünk amikor ezt még a tél meg is spékelte a jégvirágos reggeleivel. Persze kenegethettem én mindenféle jónevű és hatásosnak reklámozott kézkrémekkel, ( egy tubust néha képes voltam akár egy - két hét alatt elfogyasztani). A hatás annak rendje és módja szerint nem is maradt el, egészen a csillagokig repített, mert azokból aztán láttam bőven, miután a kezemre kentem egy - két kencét. Felcsendülő sziszegéseimet még egy kígyó is megirigyelhette volna. De nem számít, kell az a krém, aztán egy fél óra mire a bőröm képes volt felszívni azt a rengeteg krémet, és jöhetett a következő menet. Mindez persze addig ment amíg megint mehettem mosogatni, és kezdődött minden elölről. Meguntam ezt a mizériát, amúgy sem vagyok alapjáraton ez a folyton krémezgetős típus, örülök ha kb. hetente egyszer elég magamra kenni a testápolót. Felkutattam a netet, és ez lett az eredmény: kakaóvaj, méhviasz és olívaolaj egy -egy arányú keveréke, és tetszőlegesen pár csepp illóolaj. Egy részét kakaóval színeztem, részben mivel a kakaó fiatalító hatásáról is hallhattunk eleget, (ennek ugyebár pedig már itt van az ideje), másrészt pedig hogy csinosabbak legyenek. Az egészet kis formákba öntöttem, pár perc pihenő a hűtőben és már kész is volt.

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    Ez a recept elkészítve szappan lesz?
    Ezt gondolnám a kreatív formákból. Viszon krémek használatáról írtál.
    Szeretném megkérdezni, hogy szappan vagy krém lesz a végeredmény?
    Üdv, Eszti

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eszti!
    Bocsi a késői válaszért, de valahogy csak most vettem észre. :(
    Ez a recept egy kézápoló krémrecept, egy kicsit kreatív formában.
    A méhviasz tartalma miatt kap egy keményebb állagot, amitől formába önthető.
    Remélem tudtam segíteni.

    Üdv, Tünde

    VálaszTörlés