2012. május 15., kedd

Habos testvaj shea vajjal




Régóta készítek már testvajakat, amiket én személy szerint nagy szerettel használok, főleg a téli időszakokban, amikor a bőrnek extra hidratálásra van szüksége. Viszont nemrégiben akadtam rá erre a habos testvaj receptre, ami ellenben viszi a prímet az eddigi összes testvajam közül. Kellemesen krémes, nagyon hamar beszívódik a bőrbe és nem hagy zsíros érzetet maga után.




A recept  75%-ban szilárd zsírokat és 25%-ban folyékony olajokat tartalmaz. Az én esetemben ez így néz ki:
  • 20 gr shea vaj
  • 10 gr kókusz olaj
  • 10 gr szőlőmagolaj 
  • 10 - 15 csepp illóolaj tetszés szerint (én kihagytam belőle, mert szeretem a finomítatlan shea vaj illatát)
Először a shea vajat és a kókuszolajat felolvasztjuk, majd hagyjuk őket kihűlni. Ez kb 30 perc, de egy kis időre a hűtőbe téve ez az idő elégé lerövidíthető. Ha már kezd opálossá válni keverjük hozzá a szőlőmagolajat és az illóolajokat. Hagyjuk tovább hűlni a hűtőben, és ha már kezd egy kicsit keményedni habverővel verjük fel, amíg egészen habos és krémes állagot nem kapunk.

A fennt leírt testvaj egy alaprecept, amely végtelen ötleteket kínál természetes testápolási termékeink házi előállítására.





4 megjegyzés:

  1. Szia
    Nagyon tetszik a recepted. Kérdésem az lenne, hogy ez a testvaj nem olvad folyékonnyá szobahőmérsékleten (mondjuk az éjjeliszekrényen tartva a tégelyt)?
    Válaszod előre is köszi

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Én mostanában ezt használom az arcomra, és a fürdőben tartom a polcon. Nem olvad folyékonnyá egyáltalán, még a rekkenő nagy hőségekben is csak valamivel puhább lett az eredeti állagánál.
    További szép napot!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a gyors választ. Ma mindenképp bekeverem az első adagom, mert már porzik a lábam, olyan száraz :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy kipróbálod a receptet. Kíváncsi vagyok a véleményedre, hogy beválik-e. :)

    VálaszTörlés