2012. november 12., hétfő

Habszappanok



Habszappanok készítését már régóta terveztem, de valahogy sosem jutottam el a végére, mert mindig hiányzott valami, amitől teljes lett volna az ötlet. Ha a habszappanokra gondolok, mindig valami játékosság jut az eszembe, hisz gondoljunk csak bele, milyen szórakoztató tud lenni egy víz felszínén úszó szappan, és higgyék el nem csak a gyerekek számára. :) És ha már gyerekek akkor mi sem lehetne találóbb a pillangós, katicás, virágos és méhecskés formáknál. 

A szappanozók a habszappanok készítésekor a kemény olajok azon tulajdonságát használják ki, hogy habverővel kemény habbá lehet őket alakítani, ami logikus, hiszen a tejszínhab is készül. A habbá vert zsíradékhoz adjuk apránként az előre jól lehűtött oldott lúgot (én előző éjszaka kimértem és feloldottam, így másnapra bőven maradt ideje jól lehűlni). Ha a zsíradék és lúg is legalább szobahőmérsékletű volt, akkor a hab is megmarad, ugyanis így a lúg nem tudja felmelegíteni az olajokat. Az összes lúg hozzáadása után még verjük egy kicsit, hogy jó kemény legyen, illatosítjuk és színezzük tetszésünk szerint. Habzsákba töltve is formázhatjuk, ugyanis megtartja a formáját. Elég sokáig lehet velet dolgozni (kb 30 perc), mert elég lassan keményedik, így bőven van idő kreatívitásunk szárnyainak bontogatására. Esetemben a technikán még van mit dolgozni, mert itt-ott hézagos maradt a szappan, de még így is hatalmas sikert aratott.

A narancssárga szappanok mandarin illóolajjal készültek és pirospaprikával színeztem őket, a kék szappanok pedig levendula illatúak, és kék kozmetikai pigment került bele. Az illóolajokkal azért nem árt vigyázni, ugyanis egyes illóolajok igencsak meggyorsíthatják az szappanmassza keményedését.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése