2012. november 15., csütörtök

Zsálya szappan új köntösben




A zsálya szappan népszerűbbé vált, mint azt gondoltam volna, ami nem is csoda, hiszen nagyon sok hatóanyagot tartalmaz.  Kezdetben az ókori görögök és rómaiak tartósításra használták, azonban hamar elterjedt a gyógyhatásai miatt is.

Gyógyhatását az illóolaj, a cseranyag, a keserű anyagok és a flavonidok adják. A zsályateát azonban ne tegyük mindennapos háziteává, mert gyomorpanaszokat okozhat. Illóolaja tartalmaz tujont, ami mérgező, de 5 perc főzéssel ez teljesen elillan.


Főbb hatásai:
  • antibakteriális
  • gyulladáscsökkentő
  • izzadásgátló
  • antioxidáns
  • összehúzó (adszringens)
  • étvágyjavító
A zsálya jótékony tulajdonságairól egy régebbi bejegyzésben már sokat írtam, és ezeket a sorokat most nem is ezért írom. Az ember valahogy mindighajlamos a megújjulásra, és személyemet tekintve egy régi szappanom újból és újból való elkészítése, mindig arra ösztönöz, hogy valami újjat hozzak ki magamból. Ez esetben az összetevőkön nem változtattam, ami zsálya macerátum, erős zsálya tea, napraforgó-, kókusz-, pálma- és mandula olaj, természetes ásványi kozmetikai pigment és levendula illóolaj. Bár erős késztetést éreztem arra, hogy a levendula illóolaját muskotályzsályára cseréljem, hogy méginkább kiegészítsék egymást pozitív tulajdonságait, de a levendula illata széles körben mindig a legkedveltebb illóolajok közé tartozott. A késztetésemet leginkább az verte kenderbe, hogy a muskotályzsálya illóolajam elfogyott, így megmaradt illatnak a kedvenc levendula - egyenlőre. :)

A változtatásokat inkább a külsőben eszközöltem, a szappan mintázásával kapcsolatosan. A masszát két felé osztottam, egyik felét zöld kozmetikai pigmenttel színeztem, a másikat pedig egy kevés titándioxid-al, majd miután rápakoltam egy réteg zöld szappant, a maradék masszához mindig kevertem egy kevés fehéret, mindaddig míg az egész el nem fogyott. Felvágás után egész csinos kis minták keletkeztek, de számomra még hiányzott valami. Mivel a felvágás után mindig marad valami maradék szappan a végekből, ezért kis leveleket vágtam ki belőlük egy éles kés segítségével, majd ezt tapasztottam (némi friss szappanmasszából átgyurmázott igen jól tapadó szappannal) a kész szappanokra. Frissen a szappanok még elég puhák, és elég jól lehet velük dolgozni. Bár az még kérdéses, hogy használat során meddig maradnak fennt a kis levelek, de addig is szépen díszítik a szappanokat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése