2011. április 16., szombat

Valahogy így kezdődött

Karácsonyra a kedves főnökömtől egy ajándékcsomagot kaptam, tele kézi készítésű fürdőkészítményekkel, az egyik neves kozmetikai cégtől. Gondolván, a kemény munka után, legalább a fürdőkádban lazuljunk egy kicsit. :) Még nem használtam egyik terméküket sem, de a fürdőgolyók elnyerték tetszésemet. Gondoltam nincs olyan dolog, amit ne lehetne otthon elkészíteni, főleg ha az ember a kézi készítésű fürdőkozmetikumokra asszociál. Valahogy így kezdődött nálam a szappan "mánia" és született meg az első levendulás fürdőgolyóm.


Hozzávalók:
1 csésze citromsav
1 csésze étkezési szódabikarbóna
1/2 csésze kukoricakeményítő
1/2 csésze szőlőmagolaj (de lehet bármilyen, ami tetszetős)
kb 20 csepp levendula illóolaj
Színezéknek ételfestéket használtam, amivel egy 1/2 csésze tengeri sót színeztem meg, és hagytam megszáradni.

Elkészítése:
A száraz hozzávalókat összekeverjük, az illóolajat feloldjuk az oljaban és a porokhoz keverjük. Az egésznek olyannak kell lennie, mint a nedves homoknak. Vigyázzunk arra, hogy ne legyen túl olajos, mert száradás közben a golyók eldeformálódhatnak és meg is repedhetnek. Az meg ugyebár már nem túl dekoratív golyókat eredményez.
 Majd ezt félszáraz poros "masszát" légmentesen formába nyomkodjuk. Ez lehet bármi aminek a formája elnyeri a tetszésünket, akár valamilyen kupak vagy egy centes pohár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése